Alla inlägg den 15 september 2010

Av Marie Jönsson - 15 september 2010 17:40

För alla er som inte har men har möjlighet att ta er till Holmbo någon gång för att besöka en tygaffär, gör det! På väg mot stugan i småland gjorde jag detta. Min pappa hade länge pratat om att det fanns en tygaffär (www.tygerochting.se) som låg i Holmbo utmed E22 så efter en lunch i Söderköping begav vi oss dit (jag och barnen samt mina föräldrar). Vilken tur! Där fanns det massor av fina tyger, mestadels till gardiner  men man får ju låta fantasin flöda..... Dessa tyger har nu legat i en av sylådorna och väntat på att få bli något speciellt.  På grund av att jag tycker så mycket om tygerna har jag varit rädd för att sätta saxen dessa, men idag vågade jag!


Under helgens kulturnatt gick jag och mannen till Stadsbiblioteket. Då passade jag på att undersöka utbudet av sömnadsböcker och i magasinet fanns en bok som jag länge letat efter, Sy till barnen 0-4 år av Elsebeth Gynther och Bjarne Solberg. Vilken bra bok! Idag testade jag mönstret på en skjorta som jag förlängde till en klänning.  Denna bok har nu hamnat på min önskelista inför födelsedag och jul.


Till klänningen sydde jag ett par tights i mjukt bomullstyg som liknade jeanstyg. Ska bli så kul att testa på Emmy och se om det passar. Är mycket nöjd med resultatet hoppas bara att det sitter fint på henne också. Hoppas att hon kan ha det på sig imorgon då vi ska besöka gamla vänner som nyss fått barn.  

Tyg design Lisa Lindström  För liten jag, tryckt i Sverige av Rydboholms textil.


Ovido - Quiz & Flashcards