Alla inlägg den 23 september 2010

Av Marie Jönsson - 23 september 2010 22:03

Då är jag i full gång med truppdräkterna till RG tjejerna. Kul, spännande och svårt men också mycket lärorikt! Aldrig tidigare har jag sytt så stora saker i sådant tunt tyg (eller snarare så lite tyg ;) ). Sex dräkter ska det bli innan mitten av oktober och än så länge har jag klarat av tre stycken. Stenar och paljetter ska limmas på, men det fixar inte jag.        Under måndagens träning var jag på plats i Fyrishov för att prova passformen på en av dräkterna, och jag blev nöjd!  Några små ändringar ska göras, men i det stora hela var allt bra.  

Emmy och Niko tycker det är roligt att få följa med till de stora hallarna för att få springa runt fritt.  Vem vet det kanske blir en liten gymnast av någon av dem också.


Torsdagar är min föräldralediga dag så jag och Emmy hade många projekt som skulle göras (både starta nya och avsluta gamla). En tur till IKEA för att starta planeringen av vårat nya kök, sy klart en dräkt men det viktigaste av allt var nog att börja sy kläder till alla födelsedagar som snart är här. Första presenten är nu avklarad, en klänning.

 


Ovido - Quiz & Flashcards